GSXS 1000 Forum banner

Plaats hier uw Dyno-curves en mods.

1 reading
75K views 121 replies 38 participants last post by  LEAVEITSTOCK  
#1 · (Edited)
Dyno-curves zijn een ideale manier om prestatieveranderingen voor en na mods te beoordelen. Hopelijk begrijpt de meerderheid van de eigenaren dat het niet de werkelijke outputcijfers zijn die ertoe doen, maar de procentuele verandering tussen de curves. Geen twee dyno's of zelfs dyno-runs zullen identieke cijfers opleveren en er is een stimulans voor gewetenloze operators om hoog te draaien om geweldige kopcijfers te krijgen.

Tot nu toe heb ik de GSXS tussen de 129 en 150 stock gezien, wat ver boven de prestatieverschillen ligt die toe te schrijven zijn aan moderne productietoleranties, die de prestaties met maximaal 5 pk zouden veranderen. De andere pk's zijn waarschijnlijk toe te schrijven aan de afstelling van de motorfiets en variatie in toleranties en 'aanpassingen' in de dyno en de software.

Blijf alsjeblieft on-topic en gebruik deze thread om alleen curves en mods te plaatsen om ervaringen te delen. Cijfers op zichzelf zijn niet waar deze thread over gaat, het kan me niet schelen of je een gat in de airbox hebt geboord en je maat denkt dat hij sneller is dan zijn 185 pk GSXR. Plaats een curve, of voel je vrij om commentaar te geven op de behaalde resultaten. Als je anekdotische gegevens wilt plaatsen of van het onderwerp af wilt wijken, start dan gewoon een nieuwe thread!

Om de bal aan het rollen te brengen, hier de grafiek van de Motorcycle.com-review voor een standaard motorfiets, plus een link naar een artikel van Superbike met een power commander.
http://www.superbike.co.uk/blogs/suzuki-gsx-s1000-fuelling-graphs/

Attachments

#2 · (Edited)
Ik heb geprobeerd de link te laten werken, maar ben jammerlijk mislukt.

Hopelijk is de dyno-grafiek voor SuperBike bijgevoegd. Dit lijkt optimistisch, maar laat een behoorlijke toename zien aan de bovenkant en over het hele toerentalbereik. Standaard fiets met power commander.

Krachtfreaks zullen de piekcijfers en het verticale verschil (PK & koppel) tussen de curven lezen. Voor wegrijders kijk langs de RPM-as om te zien dat dezelfde kracht tussen 500 en 750 tpm eerder aankomt. De motor voelt sneller aan - eerder.

Attachments

• Like
Reactions: Fiik
#3 ·
De derde curve is gestolen van een andere Brit, R1KSU, eerder in dit forum. Hopelijk zal hij zijn steentje bijdragen met eventuele fouten die ik heb gemaakt. Woolwich ECU-flash plus Decat-pijp op een verder standaard motorfiets. Een geweldige reeks cijfers die de manier waarop de motorfiets aanvoelde qua prestaties zou moeten hebben getransformeerd. De curve toont 140 pk 1500 tpm eerder dan standaard, de 6e versnelling na de afstelling zou moeten trekken als de 5e versnelling ervoor!

Attachments

• Like
Reactions: R1KSU
#5 ·
Bedankt Martin,

Echt indrukwekkende voor- en na-cijfers, ik denk dat je de prestatieverbetering onderschat, het ziet eruit als plus 20 pk of meer bij 9000 tpm en 12 ft lbs bij 8800 tpm.

Je getunede motorfiets levert nu hetzelfde vermogen bij 8500 tpm als bij 10250 tpm, en bereikt 100 pk ongeveer 1000 tpm eerder. Het koppel nam overal toe na 6000 tpm en de getunede motorfiets bereikt het oorspronkelijke piekkoppel 1600 tpm eerder.

Dat zou een enorm verschil moeten maken in reële omstandigheden met een betere rijeigenschappen en acceleratie.

Ik ben er zeker van dat iemand zal zeggen dat je cijfers laag zijn, let er niet op als ze dat doen, waarschijnlijk door dyno-instellingen. Zou goed zijn om andere resultaten van Hilltop te zien.

• Like
Reactions: KPAX
#8 · (Edited)
Woolwich Base flash met PCV custom map voor K&N filter en standaard uitlaat. Ik heb nu een bijna lineaire lucht / brandstof toevoer en het schokken van het gaspedaal is volledig verdwenen, super soepel gas en het vermogen komt volledig voorspelbaar, soepel en constant, erg blij met de resultaten en heb nu de OEM gasklep weer geĂŻnstalleerd. Meer koppel, meer PK, verhoogde toerenbegrenzer, zo had de motorfiets vanaf nieuw moeten zijn als het niet voor de emissiewet was.
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

#10 ·
De meeste mensen lijken 130 pk en 70 lb-ft koppel te halen, dus ik weet niet zeker waar 124 pk vandaan komt. Blij om te horen dat het is verbeterd!!
Dyno's misleiden mensen. Kijk nooit naar de cijfers, want elke dyno heeft een andere opstelling en leest anders. Kijk altijd alleen naar het procentuele verschil in de grafieken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#15 ·
Goed gedaan, kerel, bedankt voor het delen.

Continue stijgingen over de hele curve met indrukwekkende koppeltoenames bij 4500 en 7500 tpm. Het lijkt erop dat je piekkoppel (nog eens 7 ftlbs) nu 2000 tpm eerder optreedt. Evenzo wordt je oorspronkelijke piekvermogen veel eerder bereikt.

Het lijkt erop dat de jouwe een van de weinige is die een toename van het maximale toerental laat zien en minstens 200 tpm meer trekt dan standaard.

Kun je de uitgevoerde mods bevestigen en ons laten weten hoe de motorfiets aanvoelt voor en na?

#18 ·
Simon, hij heeft een volledige Yoshimura-uitlaat en -collector met een R11-demper. K&N-filter in beide gevallen, baffles erin gelaten. Ook een pcv gemonteerd. Ik vond het middengebied al indrukwekkend voordat ik naar de testbank ging om een ​​custom mapping op de pcv te laten doen, maar nu nog een grotere grijns. Toen hij voor het eerst werd opgestart, was het een erg arm brandstofmengsel. Volgende stap is een healtec x-tre en baffles in de airbox en demper verwijderd en hem terug op de testbank zetten om te zien of er andere winsten zijn dan een toename van het geluid. Dat is voor het voorjaar.

#98 ·
Simon, hij heeft een volledige Yoshimura-headers en collector met een R11-demper. K&N-filter in beide gevallen, baffles erin gelaten. Ook een pcv gemonteerd. Ik vond het middengebied indrukwekkend voordat ik naar de dyno ging om de pcv op maat te laten afstellen, maar nu nog een grotere grijns. Toen hij voor het eerst werd opgestart, was het een erg zwak brandstofmengsel. Volgende stap is een healtec x-tre en baffles in de airbox en demper verwijderd en hem terug op de dyno zetten om te zien of er andere winsten zijn dan een toename van het geluid. Dat is voor de lente.
Hey maat, heb je de gsxs nog? Ehm, ik vraag me af, heeft je Yoshimura uitlaatsysteem een vervelende trilling rond 5k rpm? Ik heb net dezelfde setup en het heeft een vervelende rasp, proost 🍻

#19 ·
Hier is de mijne met een volledig M4-uitlaatsysteem, BMC racefilter en PCV met afstelling. De eerste run was alleen met de M4. Na het afstellen en het plaatsen van de PCV en het filter zijn dit de eindresultaten. Ik moet nog wat meer tijd op de dyno doorbrengen om de AFR in de lagere toeren te corrigeren. Over het algemeen is het verschil merkbaar. Voelt zeker meer koppel onderin, maar het grootste verschil is het geluid! Vrouw is geen fan...

Attachments

#21 ·
Hier is de mijne met een volledig M4-uitlaatsysteem, BMC racefilter en PCV met afstelling. De eerste run was alleen met de M4. Na het afstellen en het plaatsen van de PCV en het filter zijn dit de eindresultaten. Ik moet nog wat meer tijd op de dyno doorbrengen om de AFR in de lagere toerentallen te corrigeren. Over het algemeen is het verschil merkbaar. Voelt zeker meer koppel aan de onderkant, maar het grootste verschil is het geluid! Vrouw is geen fan...
Die winst, vooral in het bruikbare bereik op de weg, lijkt mooi.

Het geluid is echt iets waar ik mee worstel. Ik wou dat ik het soms had om roekeloosheid te voorkomen, maar ik wil niet de mogelijke extra aandacht van de politie.

Ik heb wat aan mijn auto gedaan en hij is krankzinnig luid, maar ik heb rijmodi, dus ik kan hem zachter zetten als ik wil.

#20 · (Edited)
Er begint zich hier een patroon af te tekenen. De GSXS boekt overal nuttige winst, met de grootste toename in zowel vermogen als koppel rond de 7000 tpm, dus zeer merkbaar op de weg. Het is een echt geval van tuning dat de flexibiliteit vergroot, kijk maar naar het grotere oppervlak onder de curves.

De koppeltoenames zijn echt indrukwekkend, met meer koppel bij slechts 4,5k dan de oorspronkelijke piekwaarde.

Zoals verwacht zijn er veel variaties op Dynos, sommige stoppen abrupt bij 10,5k, andere lopen tot bijna 12k.

Een interessant kenmerk van de GSXS-motor is de extreem vlakke stijging naar het piekvermogen, waarbij het ongeveer 2k toeren duurt om de laatste 3 of 4 pk te winnen. Dit geeft een nuttig bereik waarbij het volledige vermogen van de motorfiets in elke versnelling beschikbaar is. Ik zou zeggen dat dit te wijten is aan de herwerkte nokkenassen.

Blijf de curves sturen mensen

#22 ·
Ik vind het leuk om de dyno-nummers te zien. Het is fijn om te weten wat ik zou kunnen krijgen en wat het zou kosten qua geld en tijd en het aantal dyno-runs... Jaren geleden was het belangrijk, ik weet niet meer waarom lol... Nu is het belangrijk om te genieten van wat ik heb... Leuk om te weten dat mijn motorfiets hetzelfde kan bereiken.

#28 · (Edited)
grappig met geluid... ik merkte dat ik harder en sneller reed met een stille of standaard uitlaat op straat... met luid geluid had ik het gevoel dat iedereen zou kijken als ik gas gaf... in stealth-modus lijkt het alsof ik meer van de kracht kan genieten
Ik ben het er helemaal mee eens.

Maar voor mij, aangezien ik in de VS woon (soort van), is de helft van de bevolking xtards (conservatieve schatting), en omdat ik in Florida woon, is de helft oud en/of dom en doof. En aangezien er geen wet is tegen het gebruik van telefoons (denk ik), rijdt iedereen rond en kijkt naar of houdt een telefoon aan hun oor. Dus om xtarded, domme, oude, dove mensen te antagoniseren, te irriteren, te waarschuwen en te alarmeren, moet ik luider zijn.

#29 ·
Er was een tijd dat ik ook van het geluid genoot... Ik kom uit Boston, VS... Ik herinner me dat ik rechte pijpen op een Harley had na een rit van 100 mijl over de snelweg... Mijn hoofd voelde dagenlang gewoon niet goed aan... Goede tijden... Toen ging ik naar de thunder header... Geweldige uitlaat, langer pijpgeluid ging langs mijn oor... Werkte een stuk beter... Het is allemaal goed met mij.

#36 · (Edited)
Hallo, nieuw in dit forum en keken naar je dynoresultaat. Kon een beetje helpen om te zien dat het koppel van de motoren meestal op 80 ligt, terwijl die van mij op 106 ligt. Zal proberen mijn curves te posten.
Ik denk dat sommige mensen de eenheden op deze dyno-curves missen. Marco's Dyno-blad gebruikt Nm voor koppel, niet lbft, en 106 Nm is gelijk aan 78 lbft. Hij gebruikt ook pk voor vermogen in plaats van BHP, dus 150 pk is hetzelfde als 148 pk, dus zijn motor is hetzelfde als alle andere. Met imperiale cijfers (BHP en ftlbs) kruisen de koppel- en vermogenslijn elkaar altijd bij 5250 RPM.

#31 · (Edited)
Mods zijn cs volledig uitlaatsysteem, kn luchtfilter, pcv, grotere injectoren en een quickshifter. Zeer tevreden met het verschil in prestaties, de motorfiets is alerter, kon hogere cijfers halen, maar ik wilde de focus houden op de brandstof/luchtverhouding om de motor koeler en soepeler te laten draaien. Dynoresultaten in link. Alle mods zijn gedaan voor de dyno, dus de eerste run is met alles behalve pcv losgekoppeld.

#32 ·
Mods zijn cs volledig uitlaat, kn luchtfilter, pcv, grotere injectoren en een quickshiftern. Best tevreden met het verschil in prestaties, de motorfiets is alerter, kon hogere cijfers halen, maar ik wilde de focus houden op de brandstof/luchtverhouding om de motor koeler en soepeler te laten draaien. Dynoresultaten in link. Alle mods zijn gedaan voor de dyno, dus de eerste run is met alles behalve pcv losgekoppeld.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1759681394082146&id=810433285673633
Help me hier, het lijkt op 140 of zo....dan lijkt de tq kant op 100.....ogen gaan dicht.......leg uit waarom grotere injectoren nodig waren,,,,bedankt

#38 ·
Ik herinner me de dagen dat we rollons tegen elkaar deden na het toevoegen, veranderen of aanpassen van onderdelen.... het was leuk om de resultaten in de echte wereld te zien ontvouwen als je wegtrekt of achterblijft....... ja, we deden ook dyno maar dyno vertelde niet het ware verhaal,,,,,,het was geweldig om te zien hoe een motor sneller kon worden gemaakt zonder het hoogste pk-aantal te winnen.... mensen zouden denken dat ze vermogen verloren met een uitlaatverandering omdat het langzamer klonk.... en dan liet de rollon zien dat hij wegtrok als een beest........ ik weet dat de dyno een hulpmiddel is... het is gewoon niet zo leuk

#39 · (Edited)
Standaardfiets met alleen Delkevic race slip-on. Niet mijn fiets maar afgesteld door J33 Dyno center.

Gesproken met de tuner die de fiets een paar dagen had en hij was geschokt hoe slecht de brandstoftoevoer was bij ontvangst. Fiets heeft nog steeds een werkende uitlaatklep maar begrenzer verhoogd naar 11900. Pompen en parasitaire verliezen maken hoge toerentallen niet de moeite waard.

Vermogens- en koppeltoenames over de hele linie zouden roll-on vergelijkingen interessant moeten maken, bijna alsof je een versnelling lager zit!

Attachments