GSXS 1000 Forum banner
181 - 200 of 496 Posts
Volgens mij moet het iets met de olie te maken hebben, aangezien iedereen heeft gezegd dat het onmiddellijk na de eerste olieverversing begon. Het zou fijn zijn om te zien wat de inloopolie eigenlijk is.

Motorolie die volgens normen is gebouwd, is een fungibel goed. In de meeste van onze in de VS gevestigde oliën is die norm de API-norm. Er is gewoon niet zo'n groot verschil in olieprestaties en prijzen... wat we graag zien. Je zou niet naar een bepaald benzinestation willen gaan om "de beste" benzine voor je voertuig te krijgen, en het is vrijwel hetzelfde met oliebeslissingen.

Eigenaren van voertuigen zijn geobsedeerd door olie; dat wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar de slimheid bewonderen van de bedrijven die motorolie op de markt brengen. Let op de mooie en artistieke flessen waarin de olie wordt geleverd; als de verpakking van een artikel mooier is dan de goederen die erin zitten, dan kun je er zeker van zijn dat ze je iets verkopen op basis van levensstijl in plaats van prestaties. Het kopen van motorolie lijkt verontrustend veel op het kopen van wodka; het zit allemaal in de verpakking als het chemische proces over de hele linie hetzelfde is en er geen merkbaar verschil is in prestaties/smaak.
De brandstof is anders bij verschillende stations, net als bij olie. Het zijn de additieven die kosten. Sommige oliën beginnen ook met een andere basisolie, zoals de op ester gebaseerde oliën. Ze gebruiken het in a/c-systemen die een hoge smeerbaarheid nodig hebben. Je moet kijken naar andere specificaties van de olie, zoals het afschijnpunt bij verschillende temperaturen. Kijk naar autofabrikanten die problemen hebben met de oliekwaliteit en een bepaalde specificatie van synthetische olie vereisen. Voor mij is het niet echt zoveel als mijn olieverversing $20 tot $25 meer kost. Ik gebruik ook elke keer het fabrieksmatige oliefilter, en ik denk dat daar ook een verschil zit.

De brandstof is anders bij verschillende stations, net als bij olie. Het zijn de additieven die kosten. Sommige oliën beginnen ook met een andere basisolie, zoals de op ester gebaseerde oliën. Ze gebruiken het in a/c-systemen die een hoge smeerbaarheid nodig hebben. Je moet kijken naar andere specificaties van de olie, zoals het afschuifpunt bij verschillende temperaturen. Kijk naar autofabrikanten die problemen hebben met de oliekwaliteit en een bepaalde specificatie van synthetische olie vereisen. Voor mij is het niet echt veel als mijn olieverversing $20 tot $25 meer kost. Ik gebruik ook elke keer het originele oliefilter, en ik denk dat daar ook een verschil in zit.
Ik heb dit al eerder gezegd... als dit probleem wordt veroorzaakt door het gebruik van een ander merk olie dat voldoet aan de specificaties die Suzuki in de gebruikershandleiding heeft vermeld, dan zijn zij aansprakelijk voor eventuele schade.

Ik heb dit al eerder gezegd... als dit probleem wordt veroorzaakt door het gebruik van een ander merk olie dat voldoet aan de specificaties die Suzuki in de gebruikershandleiding vermeldt, dan zijn zij aansprakelijk voor eventuele schade.
Hoe weet je dat er daadwerkelijk schade optreedt of alleen maar lawaai? Het kan zijn dat een lichtere of zwaardere viscositeit de motor anders laat klinken bij stationair draaien. Ze zouden een ander gewicht olie kunnen gebruiken. Op basis van de gebruikershandleiding kun je tot 20w-50 gebruiken en tot 10w-30. Dit kan het anders laten klinken. Er staat ook dat je geen "olie van lage kwaliteit" mag gebruiken.

Hoe weet je dat er daadwerkelijk schade optreedt of alleen maar ruis? Het kan zijn dat een lichtere of zwaardere viscositeit de motor anders laat klinken bij stationair draaien. Ze zouden een ander gewicht olie kunnen gebruiken. Op basis van de handleiding kunt u tot 20w-50 en tot 10w-30 gebruiken. Dit kan het anders laten klinken. Er staat ook dat u geen "olie van lage kwaliteit" mag gebruiken.
Ik verwijs strikt naar de glitter in de olie, omdat we de oorzaak of bron ervan nog steeds niet kennen. Ik ben het ermee eens dat verschillende viscositeiten geluiden kunnen beïnvloeden bij verschillende bedrijfstemperaturen, dat is prima. Ik accepteer ook nokkenkettinggeluid bij een koude start. De zorg hier is dat nieuw geluid (vermoedelijk nokkenketting) wordt opgemerkt bij een warme start na de eerste olieverversing, en de tweede olieverversing heeft wat lijkt op metalen glitter. Dat zijn dingen die we proberen te begrijpen.

Mijn motor is binnenkort toe aan zijn eerste olieverversing, dus ik let goed op.

Ik verwijs strikt naar de glitter in de olie, aangezien we de oorzaak of bron ervan nog niet kennen. Ik ben het ermee eens dat verschillende viscositeit geluiden kan beïnvloeden tijdens verschillende bedrijfstemperaturen, dat is prima. Ik accepteer ook nokkenkettinggeluid bij koude start. De zorg hier is dat nieuw geluid (vermoedelijk nokkenketting) wordt opgemerkt bij warme start na de eerste olieverversing, en de tweede olieverversing heeft wat lijkt op metaalglitter. Dat zijn dingen die we proberen te begrijpen.

Mijn motor is binnenkort toe aan zijn eerste olieverversing, dus ik let goed op.
Ik zou er meer naar neigen dat het koppelingsmateriaal is dat consistent slijt. Geluid is een verschil in olie.

Als je op zoek bent naar metaal dat zorgwekkend zou kunnen zijn, dan zou dat hoogstwaarschijnlijk in het filter zitten en niet in de pan. Wanneer ik interne motorschade aan auto's voor garantie diagnosticeer, snijd je het filter open en inspecteer je het. Ik begrijp de bezorgdheid, want het is een dure motor. Tenminste voor mij.

Ik zou meer neigen naar koppelingsmateriaal dat constant slijt. Geluid is een verschil in olie.

Als je op zoek bent naar metaal dat zorgwekkend zou zijn, zou het hoogstwaarschijnlijk in het filter zitten en niet in het carter. Wanneer ik interne motorschade aan auto's voor garantie diagnosticeer, snijd je het filter open en inspecteer je het. Ik begrijp de bezorgdheid, aangezien het een dure motorfiets is. Tenminste voor mij.
Klopt, beide punten zijn eerder in deze thread (of misschien was het de andere thread) besproken. Ik geloof dat een van de twee jongens die de glitter meldden, hun filter heeft opengesneden en geen zichtbaar metaal erin heeft gevonden. Dat vond ik raar. Hoe kunnen deeltjes in de olie terechtkomen, maar niet in het oliefilter? Of is de gedachte dat ze ook in het filter zitten, maar gewoon niet zichtbaar zijn?

Ik heb in mijn leven meerdere motoren gehad en ik heb nog nooit zulke glitter gezien. De GT is de eerste motor die ik heb met een quickshifter, dus ik gebruik de koppeling er nauwelijks op, maar ik gebruikte de koppeling uiteraard constant op mijn andere motoren. Dus heb je glitter in de olie op je motoren gezien en het toegeschreven aan koppelingsmateriaal?

Een van de jongens die de glitter meldde, zei dat hij de koppeling veel meer begon te gebruiken na de eerste olieverversing, dus misschien zit je daar wel iets op het spoor. Maar ik weet niet zeker of de ander dat had. Ik denk nog steeds dat de hoeveelheid glitter er abnormaal uitziet, kunnen koppelingsplaten echt zoveel creëren? Mijn crossmotoren hebben NOOIT glitter vertoond, en ik misbruik de koppeling daar constant op het terrein waar ik rijd. Ik veronderstel dat het verschillende koppelingsplaatmaterialen zouden kunnen zijn.

Zoek gewoon naar glitter bij het verversen van olie op de Google-machine. Het gebeurt ook in auto's. Grote brokken/scherven muy mal. Glitter, vrij normaal

Ja, ik was degene die de koppeling zo ongeveer de hele tijd begon te gebruiken. De quickshifter is leuk, maar alleen af en toe. Het geluid is beter geworden met de Castrol die ik erin heb gedaan. Het ging van het doen bij elke warme start, naar meerdere succesvolle starts tijdens een rit. Ik vind het leuk om plekken te vinden om te stoppen en de omgeving te bekijken of van het uitzicht te genieten, dus ik stop vaak tijdens mijn ritten. Net even lekker gereden en gestopt bij het tankstation. Nauwelijks geluid toen ik hem startte om weg te gaan, en ook toen ik thuiskwam, zette ik hem een paar minuten uit en startte hem opnieuw. Helemaal geen geluid. Gewoon typisch nokkenaskettinggeluid en het was meer dan 200 graden. Ik voor mijn part zal nooit meer Valvoline kopen. Het voldeed aan alle Suzuki-normen, maar deze Castrol blijkt al beter te zijn en hij draait ook koeler. Helaas hadden mijn lokale onderdelenwinkels niets anders dan Valvoline. Ik kwam nauwelijks boven de 180 graden toen ik reed, en het is vandaag bijna 90 graden. Ik heb een olieverversingskit gekocht met Suzuki's 10W-40 semi-synthetisch die er als volgende in gaat. Heb het voor een koopje op Amazon gekregen. 4 quarts en oliefilter voor iets van 55 dollar. Motor loopt goed, geluid is minimaal nu. Ik moet deze olie nog bekijken om te zien hoe het eruitziet, maar door het kijkglas ziet het er nog steeds gloednieuw uit. Ik denk dat ik nu ongeveer 750 mijl heb gereden.

Nou, vandaag heb ik mijn eerste olieverversing gedaan bij 608 mijl op mijn 22 GT. Ik heb een van die Suzuki-kits gebruikt die met olie en filter wordt geleverd. Ging voor de 10W40 semi-synthetisch voor deze eerste olieverversing. Zal overschakelen op volledig synthetisch bij de volgende. Olie die eruit kwam was schoon zonder metaaldeeltjes. Er zaten fijne deeltjes op de magneet die op de aftapplug zit, maar niets bijzonders. Tot nu toe is mijn motorfiets een van degenen die geen lawaai maken, maar we zullen zien nu de olie is ververst. Trouwens, ik gebruik de QS de hele tijd.

Zoek gewoon naar glitter in de olie verversen op de Google-machine. Het gebeurt ook in auto's. Grote brokken/schaafsel muy mal. Glitter, vrij normaal
Het is niet normaal. Verspreid alsjeblieft geen verkeerde informatie. Als je metaal in je olie ziet, is het slecht. Ik ben 47 en heb veel motoren en auto's gehad, waarbij ik altijd mijn eigen onderhoud heb gedaan. Ik heb nog nooit olie met glitter in een van hen gezien. De reactie van de dealer toen ik hen de olie liet zien, was: "We gaan dit niet aanraken vanwege de ernst. We gaan een Suzuki-monteur van begin tot eind in de werkplaats halen om alles te documenteren wat hij vindt." Helaas hebben ze mijn motorfiets sinds 8 juli en ik heb nog steeds geen informatie over wat er mee aan de hand is. Ik wacht ook op de resultaten van Blackstone Labs over de Valvoline-olie die ik hen heb gestuurd. Ik heb een nieuw/ongebruikt monster en een monster van de glitterolie die ik bij 1063 mijl heb afgetapt, gestuurd. Als ik informatie heb, zal ik het plaatsen.

Het is niet normaal. Verspreid alsjeblieft geen verkeerde informatie. Als je metaal in je olie ziet, is het slecht. Ik ben 47 en heb veel motoren en auto's gehad en altijd mijn eigen onderhoud gedaan. Ik heb nog nooit olie met glitter in een van hen gezien. De reactie van de dealer toen ik hen de olie liet zien was: "We gaan dit niet aanraken vanwege de ernst. We gaan een Suzuki-monteur in de werkplaats halen van begin tot eind om alles te documenteren wat hij vindt." Helaas hebben ze mijn motorfiets sinds 8 juli en ik heb nog steeds geen informatie over wat er aan de hand is. Ik wacht ook op de resultaten van Blackstone Labs over de Valvoline-olie die ik hen heb gestuurd. Ik heb een nieuw/ongebruikt monster en een monster van de glitterolie die ik bij 1063 mijl heb afgetapt, gestuurd. Als ik informatie krijg, zal ik het plaatsen.
Ik denk dat je voorop loopt in dit onderzoek, bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Misschien is het de moeite waard om de dealer te pingen om te zien wat ze doen, en hen te vertellen dat "het internet" het wil weten :cool:

Naar mijn mening moet het iets met de olie te maken hebben, aangezien het, zoals iedereen heeft gezegd, onmiddellijk na de eerste olieverversing begon. Het zou fijn zijn om te zien wat de inloopolie daadwerkelijk is.
Mijn '22 GT begon het vorig jaar onmiddellijk voor de eerste servicebeurt bij ~600 mijl te doen. Sterker nog, ik was op weg naar de dealer om de service te laten uitvoeren en het begon toen ik klaar was met tanken en de motor opnieuw startte. Doet het sindsdien steeds weer, soms tijdens een rit, niet alleen bij een warme start. Ik heb de olie opnieuw ververst bij ongeveer 2000 mijl (IIRC) met 10w40 Amsoil Metric Motorcycle Oil en het verbeterde iets, maar het doet het nog steeds, nu met ongeveer 3400 mijl.

Mijn '22 GT begon het vorig jaar onmiddellijk te doen voor de eerste servicebeurt bij ~600 mijl. Sterker nog, ik was op weg naar de dealer om de service te laten uitvoeren en het begon toen ik klaar was met tanken en vervolgens de motor opnieuw startte. Doet het sindsdien, soms tijdens een rit, niet alleen bij een warme start. Ik heb de olie opnieuw ververst bij ongeveer 2000 mijl (IIRC) met 10w40 Amsoil Metric Motorcycle Oil en het verbeterde iets, maar het doet het nog steeds, nu met ongeveer 3400 mijl.
Ik ga die Amsoil gebruiken bij mijn eerste olieverversing, ik zie geen overtuigende reden om dat niet te doen. Heeft u de olie die u bij 2000 mijl hebt afgetapt visueel geïnspecteerd? Ik ben gewoon benieuwd of u glitters hebt gezien. Het is ook een interessant gegeven dat het bij u begon te gebeuren vóór de verversing.

Ik denk dat je voorop loopt in dit onderzoek, bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Misschien is het de moeite waard om de dealer te pingen om te zien wat ze doen, en hen te vertellen dat "het internet" het wil weten :cool:
Ik heb de dealer elke vrijdag gebeld voor een update. Zelfde antwoord: "We hebben Suzuki alle gevraagde informatie gestuurd en wachten op een reactie." Ik zal dat stukje over het internet dat het wil weten misschien wel aan Suzuki vertellen. Zeg hen dat we harde antwoorden nodig hebben, omdat de speculatie de vrije loop neemt en hun reputatie op het spel staat. Kijken of dat hen motiveert 😂

Ik ga die Amsoil gebruiken bij mijn eerste olieverversing, ik zie geen overtuigende reden om dat niet te doen. Heeft u de olie die u bij 2000 mijl hebt afgetapt visueel geïnspecteerd? Ik ben gewoon benieuwd of u glitters heeft gezien. Het is ook een interessant gegeven dat het bij u begon te doen vóór de verversing.
Ik heb de vorige olie na het aftappen visueel geïnspecteerd, geen merkbare glitters... maar het zat er maar ongeveer 1400 mijl in.

De Amsoil is erg goed spul, vooral voor bepaalde gebruikssituaties (er is veel legitieme info over waarom), maar het is duur en kan lastig te verkrijgen zijn als je geen dealer in de buurt hebt. Dat zijn voor mij acceptabele afwegingen, dus ik blijf het in mijn motoren gebruiken.

Ik heb de vorige olie na het aftappen visueel geïnspecteerd, geen merkbare glitter... maar hij zat er maar ongeveer 1400 mijl in.

De Amsoil is erg goed spul, vooral voor bepaalde gebruikssituaties (er is veel legitieme info over waarom), maar het is duur en kan lastig te verkrijgen zijn als je geen dealer in de buurt hebt. Dat zijn voor mij acceptabele afwegingen, dus ik blijf het in mijn motoren gebruiken.
Waarom neem je niet gewoon een Amsoil-lidmaatschap ($20/jaar) voor enorme besparingen en bestel je rechtstreeks via hun website? Dat doe ik al vele jaren.

181 - 200 of 496 Posts