Ik heb een paar jaar een OEM Brembo 18 x 19 gebruikt en ben het ermee eens dat het goed werkt (hoewel het, als OEM-onderdeel, voor een bepaalde prijs is gebouwd). Onthoud echter dat deze unit (eerst?) werd gebruikt met Brembo M4-remklauwen met 4 x 34 mm zuigers (op 1098/1198), waar het zeer goed werkte. Door bovengenoemde hoofdremcilinder te gebruiken met 4 x 32 mm zuigers (zoals op GSX-S remklauwen), offert u gevoel en vermogen op (minder mechanisch voordeel). Ik heb deze MC gebruikt met Nissin remklauwen van een F4i (zeer robuuste remklauw met 34/32 mm zuigers) en heb hem behouden toen ik overstapte op Nissin monoblocs van 2009 Daytona 675 (32/32 mm zuigers) en hij deed zijn werk. Inmiddels ben ik overgestapt op een gesmede Galespeed MC (17,5 zuiger met 18 mm draaipunt) deze set-up is VEEL mooier. Kies uw MC op basis van hoe u wilt dat uw remmen aanvoelen; als u een stevige hendel wilt (wat, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, eigenlijk MINDER vermogen genereert), ga dan naar een grotere zuiger en/of een langere draaipuntmeting. Als u echter een zachtere hendel wilt (meer slag maar meer vermogen), ga dan naar een kleinere zuiger en/of een kortere draaipuntmeting. Nogmaals, laat u NIET misleiden door te denken dat een stijvere hendel (zoals die bijvoorbeeld door een 19x20 MC wordt geleverd) meer vermogen genereert, want het tegenovergestelde is waar (het heeft minder mechanisch voordeel). Voor een 32/32 mm remklauw zou mijn persoonlijke keuze een Brembo 19x16 zijn (alleen in billet; duur maar mooi) of iets 17 (daadwerkelijk 17,5 mm) met 18 mm draaipunt (zoals de Nissin-unit die wordt gebruikt op bepaalde GSX-R's en CBR-RR's - dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker wat er standaard op GSX-S zit, sorry, dus misschien ben ik overbodig). U kunt ook inzetten en een Brembo RCS17 (hiermee kunt u de draaipuntlengte van 18 tot 20 mm aanpassen) of een Galespeed proberen (redelijk geprijsd voor een top-notch item). FWIW, ik heb talloze remklauw- en MC-combinaties geprobeerd in de loop der jaren (met mijn VTR1000-project; dankzij OCMD - Obsessive Compulsive Modding Disorder) en vind dat de beste prestaties worden behaald met een set-up die veel mechanisch voordeel genereert. Hoewel het iets meer hendelslag vereist, geeft het meer vermogen en, het allerbelangrijkste, een betere modulatie en feedback.
Ik hoop dat dit niet neerbuigend overkomt, want dat is niet mijn bedoeling.