GSXS 1000 Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Hallo,

Ik ben overgestapt op HEL-leidingen, met EBC HH-remblokken en ook een Brembo radiale hoofdremcilinder.

Maakte een enorm verschil, maar de eerste 2 wijzigingen maakten het grootste verschil, veel meer bite en progressie nu.

Paul
Welk model hoofdremcilinder heb je gekozen, Paul? Zou je er een paar foto's van kunnen uploaden?

Ik ben niet Paul, maar ik moet dit wel even vermelden.

Ik gebruik mijn gsxr brembo remklauwen met een hoofdremcilinder die van een Ducati 1098sp afkomstig is. Het is een 18/19 Brembo, semi-radiaal. Deze maat past redelijk goed bij onze 32mm zuigers.

Hier is een link ernaar: Brembo OE Voorremhoofdcilinder PR18/19 titanium zonder reservoir m/hendel.61 - OPPRACING Producten

Niet dat je er een moet bestellen, maar het biedt een ebay-fietszoekopdracht om te zien of je een mooie, gebruikte kunt vinden.

Ik heb 175,00 betaald voor een complete unit. Dat is inclusief hendel, reservoir en lichtschakelaar. Met deze master en de vesrah remblokken zijn de remprestaties verbluffend.

Het is dom om dit te zeggen, maar wees voorzichtig als je op ebay zoekt. De ducati's gebruiken een hydraulische koppeling. Dat betekent dat de helft van de hoofdremcilinders die je ziet voor de koppelingskant zijn en nutteloos zijn voor deze toepassing.

Als je er een vindt, ga er dan zeker voor.

Ik ben Paul niet, maar ik moet dit even vermelden.

Ik gebruik mijn gsxr brembo remklauwen met een hoofdremcilinder die van Ducatis 1098sp kwam. Het is een 18/19 Brembo, semi-radiaal. Deze maat past redelijk goed bij onze 32mm zuigers.

Hier is een link ernaar: Brembo OE Front Brake Master Cylinder PR18/19 titanium without reservoir w/lever.61 - OPPRACING Products

Niet dat je er een moet bestellen, maar het biedt een ebay-zoekopdracht naar motoren om te zien of je een mooie, gebruikte kunt vinden.

Ik heb 175,00 betaald voor een complete unit. Dat is inclusief hendel, reservoir en lichtschakelaar. Met deze master en de vesrah pads is de remprestatie verbluffend.

Het is dom om dit te zeggen, maar als je op ebay zoekt, wees dan voorzichtig. De ducati's gebruiken een hydraulische koppeling. Dit betekent dat de helft van de hoofdremcilinders die je ziet voor de koppelingskant zijn en nutteloos zullen zijn voor deze toepassing.

Als je er een vindt, ga er dan zeker voor.
Foto's alsjeblieft

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je moet je voorstellen dat het een groene Suzuki is, maar hier zijn ze. Ik heb ook 330 mm Brembo-voorrotoren, maar dat is/was geen probleem.

Ik heb de remklauwen geleend van een 2012 gsxr 1000. Geen echte reden, behalve de looks. Ze waren ongeveer 1,5-2 lbs lichter dan de standaard remklauwen, dus dat was fijn.

Met standaard remblokken stelden ze niet veel voor. Mogelijk een upgrade, maar misschien ook niet. Met Vesrah-remblokken en die Ducati-hoofdcilinder, wauw.... Als ik een nieuwe motor koop, wordt deze remset erop geïnstalleerd, ervan uitgaande dat alles past. Zo goed is het.

Ik kreeg de Brembo-rotoren voor 175,00, dus ik MOEST ze hebben, maar ze doen serieus niets anders dan de standaard 300 mm-rotoren met dezelfde remklauw, remblokken en hoofdcilinder.

Hoewel het 30 mm groter is dan standaard, is het niets vergeleken met de remblokken en de verandering van de hoofdcilinder. Ze zien er cool uit en ik weet zeker dat ze ongelooflijk zijn, maar toch.... Ik zou huilen als ik de volle prijs ervoor had betaald.

Het gevoel is ongelooflijk. Het gaat niet om enorme hoeveelheden vermogen. Het is erg krachtig, maar er is een gevoel dat ik gewoon niet kan beschrijven. Laten we het de mogelijkheid noemen om te vertellen of je 1% of 2% remmen hebt gebruikt. Je voelt het echt over het hele bereik en hebt onbeperkte controle.

Attachments

Met betrekking tot de Ducati/brembo hoofdremcilinder. Ik heb een paar pm's gehad met de vraag waarom, en "wat is er anders, de afmetingen zijn zo vergelijkbaar...." Wat het biedt is gevoel. Immers, als we het ultieme in vermogen wilden, zouden we een hamersteel in het draaiende wiel kunnen klemmen...dat zou de remmen blokkeren, toch? Dat zou allemaal vermogen zijn, geen gevoel. Het is moeilijk te beschrijven, maar het gevoel is niet ongelijk aan een schroevendraaier. Je weet hoe een superhoge kwaliteit snap-on voelt in vergelijking met iets van Harbour Freight. Zo voelt deze verbeterde hoofdremcilinder aan. In dit systeem is het ongeveer evenveel waard als een goede set remblokken. Als je er een aanbieding voor vindt, ga er dan zeker voor. Met "aanbieding" bedoel ik onder de 200,00.

Met betrekking tot de Ducati/brembo hoofdremcilinder. Ik heb een paar pm's gehad met de vraag waarom, en "wat is er anders, de afmetingen zijn zo vergelijkbaar...."

Wat het biedt is gevoel. Immers, als we de ultieme kracht wilden, konden we een hamersteel in het draaiende wiel klemmen...dat zou de remmen blokkeren, toch? Dat zou allemaal kracht zijn, geen gevoel.

Het is moeilijk te beschrijven, maar het gevoel is niet ongelijk aan een schroevendraaier. Je weet hoe een superhoge kwaliteit snap on aanvoelt versus iets van Harbour Freight.

Zo voelt deze opgewaardeerde master aan. In dit systeem is het ongeveer evenveel waard als een goede set remblokken. Als je er een deal voor vindt, ga er dan zeker voor. Met "deal" bedoel ik onder de 200,00.
Geen twijfel dat "gevoel" hier het sleutelwoord is. Alle motorfietsremsystemen die sinds de laatste 25 jaar zijn geproduceerd, zijn krachtig genoeg om het voorwiel te blokkeren, dus het gaat duidelijk niet om kracht maar om gevoel
Dat wil zeggen dat "gevoel" zeer subjectief is en, net als bij vering en banden, hebben we allemaal een andere mening erover en wat "goed aanvoelt" voor de ene rijder, betekent niet dat het hetzelfde zou zijn voor een andere.
Sommige fabrikanten, Brembo komt in me op, hebben de reputatie opgebouwd de "beste" te zijn. Ik ben het daar niet mee eens, hoewel het waar is dat Brembo enkele van de beste producten op de markt heeft, bieden ze ook een aantal veel minderwaardige remklauwen aan die zeker niet beter zijn dan Tokico- of Nissin-remklauwen
Kortom, wat voor jou werkt en goed aanvoelt, is het beste.

Luc, ik ben het ermee eens. Ik denk niet dat onze remklauwen iets bijzonders zijn, of van extreem hoge kwaliteit, maar ze zijn niet slecht en zeker iets waar je mee kunt werken.

De standaard remblok heeft een lage wrijvingswaarde. Uiteindelijk ontbreekt het aan gevoel, omdat een persoon zo hard moet trekken om goed vermogen te krijgen.

Mischien is dat een betere manier om gevoel te beschrijven. Het is alsof een persoon minder handkracht gebruikt voor hetzelfde remresultaat. Wanneer je niet zo hard hoeft te trekken, is het gemakkelijker om je bewust te zijn van wat er nog meer gebeurt.

Ik neem Suzuki de keuze van de remblokken niet kwalijk. Ik geloof dat de originele remblok veel langer meegaat dan de aftermarket remblokken met een hogere wrijvingswaarde. Ik zal geluk hebben als ik 8000 mijl zie met de Vesrah remblokken.

Ik heb een paar jaar een OEM Brembo 18 x 19 gebruikt en ben het ermee eens dat het goed werkt (hoewel het, als OEM-onderdeel, voor een bepaalde prijs is gebouwd). Onthoud echter dat deze unit (eerst?) werd gebruikt met Brembo M4-remklauwen met 4 x 34 mm zuigers (op 1098/1198), waar het zeer goed werkte. Door bovengenoemde hoofdremcilinder te gebruiken met 4 x 32 mm zuigers (zoals op GSX-S remklauwen), offert u gevoel en vermogen op (minder mechanisch voordeel). Ik heb deze MC gebruikt met Nissin remklauwen van een F4i (zeer robuuste remklauw met 34/32 mm zuigers) en heb hem behouden toen ik overstapte op Nissin monoblocs van 2009 Daytona 675 (32/32 mm zuigers) en hij deed zijn werk. Inmiddels ben ik overgestapt op een gesmede Galespeed MC (17,5 zuiger met 18 mm draaipunt) deze set-up is VEEL mooier. Kies uw MC op basis van hoe u wilt dat uw remmen aanvoelen; als u een stevige hendel wilt (wat, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, eigenlijk MINDER vermogen genereert), ga dan naar een grotere zuiger en/of een langere draaipuntmeting. Als u echter een zachtere hendel wilt (meer slag maar meer vermogen), ga dan naar een kleinere zuiger en/of een kortere draaipuntmeting. Nogmaals, laat u NIET misleiden door te denken dat een stijvere hendel (zoals die bijvoorbeeld door een 19x20 MC wordt geleverd) meer vermogen genereert, want het tegenovergestelde is waar (het heeft minder mechanisch voordeel). Voor een 32/32 mm remklauw zou mijn persoonlijke keuze een Brembo 19x16 zijn (alleen in billet; duur maar mooi) of iets 17 (daadwerkelijk 17,5 mm) met 18 mm draaipunt (zoals de Nissin-unit die wordt gebruikt op bepaalde GSX-R's en CBR-RR's - dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker wat er standaard op GSX-S zit, sorry, dus misschien ben ik overbodig). U kunt ook inzetten en een Brembo RCS17 (hiermee kunt u de draaipuntlengte van 18 tot 20 mm aanpassen) of een Galespeed proberen (redelijk geprijsd voor een top-notch item). FWIW, ik heb talloze remklauw- en MC-combinaties geprobeerd in de loop der jaren (met mijn VTR1000-project; dankzij OCMD - Obsessive Compulsive Modding Disorder) en vind dat de beste prestaties worden behaald met een set-up die veel mechanisch voordeel genereert. Hoewel het iets meer hendelslag vereist, geeft het meer vermogen en, het allerbelangrijkste, een betere modulatie en feedback.

Ik hoop dat dit niet neerbuigend overkomt, want dat is niet mijn bedoeling.

voor een HRC voor een bepaalde druk op de remklauwzuigers:
kleinere boring = meer slag + zachtere hendel
Grotere boring = minder slag + hardere hendel
Ik vind de mijne fijn (geen grappen hier) zacht met veel slag, het is makkelijker te moduleren
Vroeger, toen de Z1 de optie had voor een tweede schijfrem, had de HRC die in de kit zat een grotere boring om rekening te houden met extra volume door de tweede remklauwen.
Ik ben teruggegaan naar het kleinere, enkele remklauw HRC-ontwerp. Was als een rembekrachtiging.

Precies, uw ervaring komt overeen met de mijne. Om deze reden zie ik niet in waarom iemand ooit een 19x20 master zou willen (tenzij je misschien 38mm remklauwzuigers gebruikt....) maar zo is het leven in een vrije samenleving, ieder het zijne.... Afgezien hiervan is de goedkoopste en meest effectieve manier om de remmen te verbeteren over het algemeen gevlochten leidingen (als ze niet standaard zijn) en remblokken van goede kwaliteit...

Discussion starter · #33 ·
Ik ben vergeten terug te melden. Ik heb uiteindelijk de set EBC HH-remblokken voor de voorkant gekregen. Het verschil was direct merkbaar, veel betere initiële aanbeet en een sterker gevoel dan de originelen.

Mikstr, ik wilde niet alles citeren wat je zei, maar bedankt voor het plaatsen van echte, nuttige info. Er is heel weinig informatie beschikbaar als het gaat om hoofdremcilinderverhoudingen. Ik ben het ermee eens, ik denk niet dat de 18x19 perfect is, maar het is een enorme verbetering en was 175,00. Veel mensen citeren de grafieken die verschijnen wanneer we op het onderwerp googelen, maar heel weinig mensen hebben daadwerkelijk een van de combinaties geprobeerd. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het voelt met de opstelling die je op de foto hebt. Wat betreft handkracht, is dat niet het punt van wat we proberen te doen? Ik heb het gevoel dat we proberen een remcombinatie te vinden die handkracht weglaat. Als zijn handen sterk genoeg worden, hebben we geen remklauwen nodig. Hij kan naar beneden reiken en de draaiende schijf met zijn vingers vastgrijpen. Als je zo diep gaat, Jaked, denk ik dat ik naar een paar verschillende remblokken zou kijken in plaats van rond de ebc's te bouwen. Een andere factor om mee te nemen (HOE???), met de oem brembo 18x19 die is geleend van een Ducati, is het feit dat het niet echt een radiale hoofdremcilinder is. In plaats van dat de zuiger 90 graden van de stang (radiaal) of parallel aan de stang (conventioneel) loopt, heeft het Ducati-model de zuiger in een hoek van 45 graden. Ik geloof dat dit de reden is dat we het in deze toepassing kunnen gebruiken en het zo goed kunnen laten werken. Jullie zullen even langs moeten komen als ik ooit mijn voorwiel moet verwijderen. Mijn fiets werd geleverd met 300 mm rotoren. Hij heeft nu 330 mm rotoren. Dat laat heel weinig ruimte over om de remklauwen te plaatsen. Ik weet nog steeds niet zeker hoe ze op hun plaats zijn gekomen. Als de rotor 330,00000001 mm was, denk ik niet dat de remklauw zou passen.

IMO zal de hoofdremcilinder de beste resultaten opleveren. Mijn motor met de hendel zo ver mogelijk naar buiten heeft 3/4" tot 1" speling voordat hij vloeistof op de zuigers begint te zetten. Mijn GSXR racefiets doet hetzelfde met mijn Superstock setup en met brake fade in de loop van 8 ronden kan ik geen 1-2 vingers meer gebruiken, maar de hele hand omdat de hendel te dicht bij de grip komt... :( Suzuki moet dit IMO echt oplossen, want het is onacceptabel om zoveel speling te hebben voordat er druk op de zuigers wordt uitgeoefend.

Ik heb geen idee hoe Suzuki en Brembo de remopstelling (leidingen, maten, enz.) hebben gekozen en hoe de verantwoordelijkheid wordt verdeeld.

Proberen een antwoord te krijgen van de lokale dealers over hoe ze te verbeteren, heeft niets opgeleverd.

Ik heb de vloeistof een paar keer vervangen, maar ze werken altijd hetzelfde. Soms moet je ze een beetje pompen om ze weer normaal te krijgen. Soms, na een paar uur parkeren, na het rijden en veel remmen, worden ze slap en moet je ze een paar keer pompen, dan werken ze weer. Ze werken altijd met de middelvinger, maar niet altijd met dezelfde consistente druk.

Veel Italianen zijn niet erg aardig (pech) als het gaat om het terugkomen bij Amerikaanse klanten (andere klantenservicementaliteit).

Misschien als genoeg van ons hen een e-mail sturen met een simpele vraag over hoe ze ze beter kunnen verbeteren, kunnen we misschien allemaal een antwoord van experts van hun ingenieurs krijgen.

Dit is de link die ik heb gebruikt, het lijkt de juiste te zijn. (Zo niet, laat het me dan weten)

Contacts | Brembo - Officiële website

Ik moet hier een van de gelukkigen zijn. Mijn OE-remblokken uit 2017 waren vaag en inconsistent, met behoorlijk wat druk nodig om snel te stoppen. Ik was er gewoon pissig over na 1600 mijl op de originelen en heb ze vervangen door SBS RS-remblokken na het lezen van goede recensies. Verbeterde bite, consistentie, gevoel en benodigde druk. Alles is opgelost. Mooi.

A ok!

Ik moet een van de gelukkigen hier zijn. Mijn 2017 OE-remblokken waren vaag en inconsistent, met een flinke hoeveelheid druk die nodig was om snel te stoppen. Ik was er gewoon pissig over na 1600 mijl op de originelen en heb ze vervangen door SBS RS-remblokken na het lezen van goede recensies. Verbeterde bite, consistentie, gevoel en benodigde druk. Alles is opgelost. Heerlijk.
Interessant hoe we allemaal verschillen, maar er toch het beste van maken. Ben blij dat je het voor elkaar hebt gekregen.

Ik heb ook geluk gehad met de remblokken, ze zijn consistent en gelijkmatig. Het is de druk die een beetje verandert, maar ik leef ermee sinds 51+K mijl. Ik klaag er niet over, alleen als ik het drukprobleem beter zou kunnen oplossen, zal ik dat doen, tot die tijd..........................f**** it, gewoon doorrijden! ;)

Heb mijn Gixxus pas 200 mijl en hoewel de remmen goed zijn als ze eenmaal zijn aangetrokken, vind ik het verontrustend dat de hendel zo ver moet reizen voordat hij begint te verharden. Mijn andere motor is een 27 jaar oude FJ1200 met ABS, blauwe remklauwen, gevlochten leidingen en HH-remblokken en bijt een stuk sneller dan mijn Gixxus. Ik zeg niet dat hij sneller stopt, alleen dat hij sneller hard wordt als je de hendel indrukt. Geen kinderachtige opmerkingen, alsjeblieft :) :) (Y) Ervan uitgaande dat de Gixxus een ABS-pomp en verlengde leidingen heeft, valt er dan veel te winnen met een systeemspoeling en ontluchting, of moet ik naar gevlochten leidingen en HH-remblokken gaan?

21 - 40 of 59 Posts